Vitrinskåpet lever

Det är roligt att de fixar till Bäckgatan så det blir fint utanför vårt hus. Men det är mindre roligt att vakna av något som låter som en jordbävning och ett vitrinskåp som dansar Boogie Woogie. Lastbilarna och grävmaskinerna lever om något fruktansvärt och det vibrerar i hela lägenheten.

Igår fick jag ett glatt besked av den privata lägenhetsförmedlingen Rawi. De har en ledig tvåa MITT I STAN som jag och David får om vi vill ha den. David är i Helsingborg så efter skolan tog jag med mig Alex för att titta på den. Vi kan säga såhär, läget var fantastiskt, men själva lägenheten var lite mindre fantastisk. Jag lever efter tron att man kan få det mysigt vart man än bor trots att lägenheten nu var äckligt ostädad och köket var ett enda kaos. Jag ska ringa Rawi idag och höra om eventuell omtapetsering (det var inte gjort igår) och om det är något mer de tänkt fixa. Om allt verkar i sin ordning så har vi bannemej blivit med tvåa!

Nu ska jag skriva slutuppgift i Medieteori 2.

-Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0