Kaos!

Klockan elva skulle jag vara hos optikern och göra lins- och synundersökning. Både jag och David var sega imorse så han blev sen till ett möte och jag fick stressa när jag insåg att det var tjugo minuter tills jag skulle gå och jag fortfarande var osminkad och håret fortfarande var ofixat. Tio i elva var jag utanför grannhuset och skulle kolla så jag hade med plånboken. Det hade jag inte. Jag sprang hem och letade överallt, den fanns inte. Kikade in i bilen och tänkte att där måste den vara. Alex hade bilnyckeln och hon var på jobbet. Tio minuter till avtalad tid. Jag ringde Synoptik, förklarade läget och sa att jag skulle komma så fort jag kunde. I panik ringde och sms:ade jag Emme om att jag behövde låna pengar så länge. Inget svar. Jag gick sjukt fort till stan och rusade in hos Angelica på Nex och fick låna pengar. Elva noll fyra var jag hos optikern. Kontrollen gick bra, synen har blivit bättre (!). När jag sedan var färdig och skulle betala sa hon att jag kunde betala när jag hämtar linserna om en vecka om jag vill. OCH DET SA HON FÖRST NU?!

Jag betalade iallafall, gick till Alex på Coop och hämtade hennes lägenhetsnycklar, tillbaka hem, in i hennes lägenhet, hämtade bilnycklarna, ner i bilen och letade efter plånboken - som inte fanns där. Fan, jag måste ha glömt den på Nodo på lunchen igår. Snabbt tillbaka till stan och snabbt in på Nodo. Där fanns den. Pieuu! Men varför har de inte ringt och sagt att den fanns där? Det vet ingen. Jag vet i alla fall att när jag jobbade på Max och någon glömde sin plånbok kollade jag leg, kollade hitta.se och ringde och talade om att plånboken fanns hos oss. Alla är inte lika smarta som jag. Uppenbarligen...

När jag väl hade plånboken i säkert förvar i väskan fikades det med Emme, Camilla, Jossan, Elli och Klara på Krokodil. Halv ett hade Angelica lunch så vi gick till Röda Lyktan. Angelica blev alldeles orolig när jag berättade att jag glömt min plånbok på Nodo och frågade vad som hänt med mig. Stina gick förbi när vi fikade så hon satte sig ner och pratade en stund. När Ankans lunch var slut mötte jag upp tjejerna igen och gjorde ett sista tappert försök att övertala dem att hänga med på after-work på Nodo ikväll. Förgäves. Det blir jag, David och hans poolers. Jag och grabbarna. Kan bli nice. Stina ska komma förbi en sväng och dricka en öl eller två - det uppskattas.

Herregud vilken dag och vad mycket som hunnits med på svinkort tid. Jag är fortfarande uppe i varv samtidigt som jag är trött av allt stressande och springande.

Ikväll blir det fest och ikväll kommer Lisa hem. Sweet.

-Minna

Kommentarer
Postat av: SÄNI

JAG FÅR TRÄFFA MARKUS IDAG - DET FÅR INTE DUUUUUU!!

2008-10-11 @ 13:50:14
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: Emme

Kaos Minna, kaos. Du är kaos. Vill du sen film med oss i kväll? :)

2008-10-12 @ 17:10:05
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0