Helg och drömmar

Fredag:
After-work på Nodo med David, Christer och Joel. Vi åt trerätters grekis mat. Sjukt gott. Men det var lite pinsamt när jag slant med kniven så att mitt kött for över bordet och nästan hamnade på Joels tallrik. Vi skrattade och hade trevligt och fick även sällskap av Stina och Madde en sväng. När tjejerna gått och vi druckit upp öl och kaffe gick vi vidare till Bryggargatan och världens kanske minsta bar. Vi drack Pitebryggt öl som smakade...öl. Det var en fin flaska i alla fall. Vi hade snart sett tillräckligt och begav oss mot Nygatan och Stinas fest. Så fort vi satt oss till rätta i köket knep Christer gitarren och allsång/trubadur var ett faktum. Underbara Stina bjöd på sin underbara stämma. Jag blir helt kär i henne när hon sjunger!

Kvällen avslutades på Kalles där det dansades, minglades, pratades, dracks och bröts mot några regler. Alex hade hämtat Lisa på Kallax på kvällen men de slöt upp på Kalles senare. Skönt att Bäckisligan är samlad igen. Det var en riktigt lyckad kväll och det var massa skoj att festa med Stina. Det händer alldeles för sällan.

Lördag:
Lugnt. Middag hos Alex med Bäckisgänget plus David. Vi såg Stjärnor på is och mös. David hade gått till Ankars på fest så jag gick dit vid elva och drack ett glas vin och nån zip öl innan vi gick hem och tittade på Seinfeld. Mys.

Söndag:
David och Totte åkte i väg och spelade discgolf på eftermiddagen. De kom hem till mig efteråt och vi tre åt smarrig middag. Ytterligare en lugn kväll. Vi gjorde ingenting i en hel massa timmar.

I natt vaknade David och var stekhet men frös så han skakade. Han bäddade in sig i dubbla täcken och jag hämtade ipren åt honom. Stackarn fick någon konstig feberattack. Jag vaknade vid fem av en hemsk mardröm. Fy fan. Jag drömde att David varit otrogen med en av mina kompisar. Fast han var tydligen inte otrogen eftersom han inte tyckte att vi var tillsammans på riktigt, så han hade ytterligare en tjej också. Jag var tvungen att krama om honom och pussa på honom när jag insåg att det bara var en hemsk dröm. Han vaknade och berättade om sin dröm. Han hade drömt att jag och han tältade och att allt blev helt invaderat av grodor och sköldpaddor och att vi filmade hela spektaklet.

Idag:
Plugg!


Underbara, fina. Du har stulit mitt hjärta.

- Minna


Kommentarer
Postat av: S

Hey! När tog du det kortet? Är det ditt porträtt? Puss

2008-10-13 @ 14:40:43
URL: http://jailbreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0