Boogie Woogie

Lisa har fixat så deras bugglärare kommer till Kåren varje söndag och håller boogie woogie-kurs. I går var första tillfället och vi var strax över trettio personer. I början var det lite stelt och småsvårt men ju längre kvällen skred desto säkrare blev alla. Det var helt galet roligt att dansa igen! För en herrans massa år sen dansade jag, Sanna och två tjejkompisar till os discodans på Helens dansskola i Lidköping. Det var det roligaste då coh det här är det roligaste nu. Shit vad jag vickade på höfterna och "rullade" på fötterna (äkta Boogie-style).

Eftersom jag redan har så fullspäckat schema gör det ingenting att klämma in en endorfin-/dansstund varke söndag. I´m loving it already!

Idag har vi haft min ångestkurs igen. Scenisk beredskap. Men, ingen ångest idag. Jag kände mig rent av ganska duktig. Vi fick prova på att två och två göra en liten teater med endast fyra repliker. Senare skulle vi tre och tre göra en pjäs om ensamhet. Jag och en tjej spelade lesbiska och satt i en soffa och smekte på varandra och pratade och mös medan vi hade en kille i soffan bredvid oss. Killen representerade då ensamheten eftersom han var fullkomligt osynlig för oss nykära. Haha till och med Alex och Lisa som känner mig bäst väntade bara på att vi skulle pussas. De tyckte vi lyckades bra med stämningen. Det var roligt :D

Nu behöver jag läsa en hel massa istället för att blogga.

SÅ, smell you later.

-Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0