Jisses Amalia

Vi började klockan nio för en förmiddag med läraren Greta i nya kursen, Medieproduktionsbolag (som för övrigt verkar kul och förmodligen kommer att reslutera i att jag har egen firma. Frilans och F-skatt you know). Hon pratade i 40 minuter. Sen fick vi hål till klockan ett. Gaaah.
Jag och Sanna gick igenom anteckningar från måndagens lektion, i Tidningsredigering 2, som hon missade. Det tog kanske en halvtimma. Sen hängde vi på Kåren. Kåren i all ära, men det finns gränser för hur mycket tid man kan spendera där.

Vi blev alla skruvade och det slutade med att vi satt och kastade gris. Jag, Holm, Alex och Fia tävlade. Min bollskräck till trots vann jag första rundan! Andra rundan kastade vi Ko. Då var jag först att åka ur. Hur som helst skrattade vi så magen knep och diskuterade diverse aktiviteter som jag tror att jag censurerar från bloggen.

David kom med mat så vi fick lunch. Vi lagade Flygande Jakob igår, det var nästan lika gott idag. Något som var riktigt gott var pussarna och handhållningen och klapparna och blickarna. Hohoo vad jag är kär!

På eftermiddagen hade vi en föreläsare som mest pratade om hur sjukt duktig hennes granne är. Vid ett tillfälle tog Alex ton och sa: "Kanske din granne borde varit här istället för dig!".

Det sammanfattade dagen såhär långt.

Ikväll ska jag och Alex träna. Spinning på Korpen. Ont i rumpan imorgon med andra ord. Ikväll blir det lugnt, kanske en film och en godisbit men garanterat tidigt i säng. Jag somnade alldeles för sent hemma hos David i natt och imorgon börjar undervisning klockan nio. Lördag? Nej nej, det är nog måndag imorgon. Eller tisdag eller torsdag. Lördag kan det ju hur som helst inte vara. För på lördagar är man ledig.


-Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0