I am the one and only

Jag har fått feedback på examinationsarbetet i kursen Medieteori 2. Tänkte bara återberätta lite för jag är så sjukt stolt.

Seppo (läraren) sa att det märks att jag är väldigt organiserad: "Organiserad..hmm.. jag skulle nog inte säga perfektionist, men jo, organiserad. Vädigt organiserad."
Vi fick i uppgift att göra en skriftlig del, där vi skulle reflektera medieanvändande och koppla till de teoretiska begrepp vi lärt oss under kursen, och en illustrerande del där vi skulle kartlägga vårt medieanvändande. Seppo sa att det syntes på min text att jag är van vid att skriva och att det är min absoluta styrka. Min illustrerande del var organiserad med färgkoder och tydligt uppradat, men inte "top notch" (mitt ord, inte Seppos).

Han sa även att det arbete jag skrivit var ett av de absolut bästa han fått in och att jag var duktig på att utgå från mina egna erfarenheter. Han påpekade att det var en styrka att kunna använda sig av egna erfarenheter och att jag aldrig ska vara rädd för att göra det. Han sa även att om han fått sätta egna betygskriterier för kursen skulle mitt arbete vara någon form av utgångspunkt för VG (högsta betyg, som inte finns i nuläget).

Vi diskuterade kring kursen och hur vi tyckt det varit under kursen. Han berättade att han tyckt det varit spännande med mig under seminarier/föreläsningar för att jag tydligen gett han kritiska blickar och velat att han ska precisera sig. Han har tydligen tittat på mig ibland för att se hur mycket han kan sväva ut.
Jag vet inte riktigt vad det här ska betyda, men jag väljer att tolka det som något positivt, som att han kunnat läsa av mig och sett att jag varit engagerad.

Hur som helst. Jag känner mig stolt och alldeles upprymd över detta. Jag insåg även hur sjukt smart Seppo är, och hur otroligt duktig han är på att analysera människor.
Jag menar, han har ingen aning om vem jag är, vet inte ens mitt namn. Han känner mitt ansikte utifrån de lektioner vi haft och de arbeten jag lämnat in och ändå kunde han pricka in stora delar av vem jag är. Fascinerande säger jag, fascinerande.
Seppo sa även att jag inte kommer ha några som helst problem med att skriva C-uppsats: "Det är bara att du skriver. Bra!". Nu nämnde jag inte att jag inte alls ska göra en uppsats som C-arbete utan något helt annat, men det hör inte hit. Mitt ego mår bra idag, mycket bra.

Förkylningen är borta och jag har haft en kanondag så nu tar jag mig ett glas vin och lyssnar på musik och sjunger.

Trevlig helg.
Skål!



-Minna



Kommentarer
Postat av: Säni

Det låter ju grymt! Grattis! :) Får se hur det går för mig på måndag då.. Häng med ut ikväll! Kramar

2008-11-28 @ 17:12:10
URL: http://jailbreak.blogg.se/
Postat av: Alex

Hmmm ja, vad det inte jag som sa INNAN du gick in att Seppo var grymt smart men att en viss person var lite tveksam då...? Men alla kan ju ändra sig, hahahaha!!! En lite parentes bara, Seppo sa att det märktes att jag var en organiserad person också... Hahah, kanske inte världens bästa människokännare ändå..? (fast jag det jag lämnat in var iofs välorganiserat =))

Men tycker, precis som Seppo, att du är grym (varför tror du jag paxar dig varje gång?)

Puss älskling!

2008-11-28 @ 19:03:42
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jösses, JAG är megastolt, hela Hulevalla är stolta!

Kramen påna

2008-12-01 @ 11:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0