Journalist..

På förmiddagen har vi haft möte i gruppen och vi kommer faktiskt någonvart nu. Jag, Amanda och Lisa filmade en modevisning (eller jag filmade det mesta och Amanda gjorde intervju) på Strömbacka.

En tjej hade som projektarbete att fixa en modevisning där hon visade sina egentillverkade kläder och pratade om hur klädindustrin påverkar miljön.

Hur som helst det var inte alls dit jag ville med mitt blaha-skrivande...

Jag älskar att ta bilder!! Idag insåg jag det verkligen, jag älskar att stå och fippla med kameran och kolla fokus, fixa vitbalans, testa panorera (sparsamt), zooma in och zooma ut och kolla ljudnivåer... Jag känner verkligen att fotografering är min grej. Oavsett om det är filmfotografering eller stillbilldsfoto..

Är det här fel utbildning om jag känner att jag vill jobba som fotograf? Lisa sa att det absolut inte var det, och Amanda sa att det är ju rätt om det är tex tidningsfotograf jag vill bli. VAD VILL JAG BLI?!?
Tur att det är ett tag kvar och att jag inte behöver bestämma mig än. Det slutar kanske med att jag öppnar en fotostudio eller nåt. Hur värda är de här tre åren då??

Jag ska nog bli en sjukt grym fotograf, en sån som ALLA sliter och drar i för att de vill ha mina bilder. Jag skulle kunna fota bröllop, natur, resor. Ptja, betalar de nog bra så kan jag fota precis vad som helst. Vilken framtidsplan. Men hur tar man sig dit och hur lär man sig ta de där oslagbara bilderna?
Huvva. Jag får nog börja med att fixa hemtentan och filma mitt nyhetsinslag på lördag så får vi se vart jag hamnar...

Hur som helst har jag min EOS, min fina spegelreflexkamera. Undrar om jag ska dra ut Alex för en photoshoot i eftermiddag. Hinner vi det?

Nej, nu lunch och hemtenta!

Kommentarer
Postat av: Syrran

jasså fotograf, vilken tur att jag redan känner dig då med andra ord! så vad gör du den 19 juli??? fotar mig och igo kanske! fundera på det du! puss och kaka

2008-03-04 @ 12:52:50
Postat av: Sänni

Tydligen lottar de ut vilka som skulle bli phösare.. Surt att hon inte blev.. :(

2008-03-04 @ 20:30:01
URL: http://jailbreak.blogg.se/sanna
Postat av: Mamma Karin

klart du bli grym på vad du än gör.......... kom hit o var lite grym här!! Väntar som en tok på lördag. Kramelikram mams

2008-03-10 @ 20:40:41
Postat av: Mamma Karin

Gör ett nytt försök............vet la att du blir ett jättebra kameraskjut! Väntar på att du ska komma hem o visa det hos oss! Kram gumman

2008-03-10 @ 21:23:23
Postat av: Johanna L

Japp! Dock jobbar jag ju till 22 på lördag, men har lovat mormor att dyka upp o äta lite tårta efteråt, så en kort stund hinner vi väl ses - lär se lite sliten ut... :)Men tänkte stanna till tis eller ons i Skara sen, så vi kanske kan hitta på ngt en av de dagarna också! :)Sen ska jag bara be och få tala om att jag är den FÖRSTA systern! Fem hela år för att vara exakt (eller, egentligen 4,5 om man är exkat...)! ;P
Kram!
P.S Lagt det här svaret i min blogg också, men visste ju ej om du skulle kolla där :) D.S

2008-03-11 @ 19:43:48
URL: http://johannalarsson384.blogg.se
Postat av: K-J (Stekarn)

Blir det tåååta?

2008-03-11 @ 23:30:24
URL: http://fajv82.blogg.se
Postat av: Johanna L

Då är det fest! Kanske ska vi köpa med oss "gubbagodis"? :D Så har det sagts mig! Fast det var ju förstås mormor, och du vet ju att hon börjar bli lite glömsk... Jaja, den som lever får se! :)

2008-03-11 @ 23:48:02
URL: http://johannalarsson384.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0