Roadtrippen och strandmys

Idag är det några dagar sen jag kom hem till slätta. I onsdags packade jag, Lisa och Alex bilen och begav oss söderut. I Umeå stannade vi för att titta på staden och ta en glass och kaffe. Glada i hågen satte vi oss i bilen igen för att upptäcka att vi inte längre hade air condition. Jaja, tänkte vi. Vad ska vi göra? Det var bara att gilla läget och dricka mer vatten. Vi hade alltså AC 20 av 120 mil i högsommarvärme.

 

Nästa stopp: höga kusten. Vi lunchade medhavd bulgursallad, saft och kaffe på en klippa med vacker utsikt.

  

Efter lunch brände vi vidare i en stekhet Volvo. Vi landade hos Mikis och Lina i Uppsala vid 20, Då hade vi rest i 11 timmar och hunnit med två härliga stopp.

Dag två kunde vi ha åkt raka vägen till Vara och Göteborg, men det gjorde vi inte. Vi tog svängen öster om Vättern för att se något nytt så vi stack till Norrköping och lunchade på Waynes coffee.

  

Jag ville hinna med ett stopp i Gränna så jag styrde bilen dit. Lisa och Alex stensov och blev måttligt roade när jag kvittrade att vi var framme i Gränna: "Ser ni vad fiiint det är?".

       

Resan gick bra iallafall. Jag tycker det var jättemysigt hela vägen. Tack brudar, vi gör om det igen i augusti när det är dags att åka norrut!

.......................................

Brudarna släppte mig i Borås på vägen hem så de slapp köra massa extramil för att köra hem mig. Bröderna hämtade mig och det var nästan kallt att sätta sig i en luftkonditionerad bil...
Det var härligt att komma hem och krama mamma och pappa. Jag har ju inte sett papsen sen påsk typ. Han var borta under hela tiden jag var hemma på praktik.

I fredags hände det nog inte så mycket. Torsdag kväll satte jag, pappa och Jonas upp den fina hängmattan som jag och Jens fick av Patrik för några år sen så jag låg i den ganska mycket på fredagen. Var tvungen att pressa i solen också så jag kunde komma ikapp mammas bränna.

I lördags åkte jag och familjen Nykvist till Svalnäs för att bada. Där kom brännan så nu är jag med i matchen igen. Mamma var måttligt road över att jag bara behövde en dag i solen för att komma ikapp. Hon menar på att det måste finnas "tattarblod" på pappas sida. Hon förstår inte hur vi ungar (och pappa) kan bli så bruna. Haha

       

Kommentarer
Postat av: Robin

Höga Kusten är ju mina hemtrakter det :D

2008-06-19 @ 08:30:07
URL: http://lufsludde.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0