Myshelg med Sanna

Först var det tänkt att David skulle komma och hälsa på i helgen men det blev ändrade planer så jag och Sanna drog till Götet istället.
Efter en härlig familjen-Torstensson-middag med flams och skratt i fredags skjutsade Stefan in mig och Sanna till tåget i Vara. Väl framme i Göteborg var vi törstiga så jag fixade biffen och köpte två Twister. Vi handlade frukostmat på Pressbyrån och gick sen mot spårvagnen. Bruce spelade på Ullevi vilket innebar att det var mycket folk överallt. Jag fick lite storstadspanik så jag stod mest tyst och åt min glass.
I Sannas lägenhet var det sjukt varmt så det var bara att kasta av kläderna och sätta oss på balkongen. Där satt vi och drack vatten och pratade, pratade, pratade. Älskade underbara vän!

I lördags ringde klockan ganska tidigt för att vi skulle till LISEBERG! Sommarklädda mötte vi upp Sofie och Nils utanför Bergbanan. Det var en jättehärlig dag i stekande sommarvärme - vi drack MASSOR med vatten och sprang massor på toa. Och innan vi åkte hem svalkade vi oss i Flumeriden.
Vi åkte till Olskroken, köpte oss thaimat, kastade i oss maten och  sen slocknade Sanna i soffan medan jag pratade i telefon.

Helt plötsligt hade vi bråttom till festen så det var bara att fixa rundgång på dusch, hårfön, plattång, spegel osv. Vi kom nästan i tid.
Trevlig fest på kvällen. Det började sjukt stelt av olika anledningar men det lättade upp när alkoholen gjorde sitt. Jag, Sanna, Sofie, Ida, Nils och Sara bildade iallafall en orkester som vi LÄTT skulle vinna Talang 2009 med!

Innan vi satte oss på bussen till stan kröp Sanna in i en buske. Det finns ingen anledning för mig att skriva om att Sanna kröp/klättrade/hoppade in i en buske. Men det såg väldigt roligt ut och hon fick plocka smålöv ur kläderna en bra stund efteråt. Haha!

Vi skulle möta Alex och hennes kompisar på Tranquilo (som tydligen har stans snyggaste bartender) men vakten stoppade oss för att vi var för unga. Då gick vi till Excet men det blev samma visa där. Skit oxå. Vi åkte hem och fick dela en spårvagn med diverse folk och en långben. Ush!

I söndags drog vi oss i sängen innan vi segade oss igång och tog vagnen ner till stan. Vi skulle låsa in våra väskor på stationen men det var fullt i alla skåp. Vi skulle köpa tågbiljetter med de var slut. Vi fick stå i en lång kö och dricka kaffe innan en tjej fixade biljetter till oss, ett tåg som gick lite för tidigt - men hellre det än att komma hem alldeles för sent. Vi träffade Alex för en snabbfika och babbel innan det var dags att tåga hem.
Vi fick var sjukt glada att vi överhuvudtaget fick sittplatser, det låg/satt/stod folk ÖVERALLT! Konduktören kunde inte gå runt och kolla biljetter för de tog sig inte fram i gångarna.
Den onda djävulen på min högra axel blev då sur och sa att: "Då hade vi ju inte behövt köpa den där jävla biljetten.".
Men den snälla ängeln på vänster axel kontrade med att: "Nu kan vi ändå åka med gott samvete, och tänk OM de hade kollat. Då hade det blivit mycket dyrare."

Nu är det jobb igen och jag sitter bara och längtar till fredag, för då ska jag få finbesök från Helsingborg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0