Underbara helg!!

I fredags stämplade jag ut, kastade mig in i bilen (bokstavligt talat, himlen hade öppnat sig som sällan beskådat), slirade in till stan (Skara), slet in Stefan i bilen - han skulle ha skjuts hem - och körde hyfsat lagligt hela vägen hem.
Väl hemma var det bara att äta middag, packa klart och sen sätta sig i bilen igen. Stefan släppte mig i Herrljunga där jag skulle ta tåget till Göteborg och därifrån vidare till Helsingborg.

Från Herrljunga var tåget försenat 10 min men jag tänkte att det var lugnt för jag hade 25 minuters byta i Götet. X2000 i all ära, men när räsertåget hamnar bakom ett vanligt sölande tåg så går det INTE fort. I högtalarna började det berättas att alla anslutningar skulle vänta i Göteborg så det var ingen fara. Alla anslutningar utom min - såklart. Efter en evighet av väntande berättade de iallafall att tåget söderut skulle vänta, en stund, så vi skulle få skynda oss.

Mitt tåg hade knappt hunnit öppna dörrarna innan jag var ute och sprang mot rätt perrong. I tre minuter hann jag sitta innan tåget lämnade centralen. Piiuu. Men jag hann!

Väl framme i Helsingborg möttes jag av största famnen och sötaste David. Vi gick hem till hans bror Johan och drack lite öl och såg film. Vi var hemma i Ramlösa vid två kanske. Då var jag trött - jättetrött. Jag hade faktiskt varit vaken sen 05.30.

I lördags var stora balunsdagen. Hela dagen bestod av förberedelser. Jag och David gjorde världens finaste namnskyltar. Två timmars flitigt arbete så var alla 30 skyltarna färdiga. Mat förbereddes, dans tränades, tältet dekorerades, musik fixades. Ja, allt skulle bli fint.

Kvällen blev iallafall så lyckad som den kunde bli. Temat var genomgående i allt under kvällen. Såväl kläder som mat och musik inspirerades av beduiner. Sjukt häftigt och uppstyrt. Hur skoj som helst! (Lägger upp lite bilder när jag kommer hem ikväll.)

Igår kramades vi mest jag och David. Det är inte skoj att säga hej då och han tyckte jag skulle skita i att jobba. Jag är tydligen alltför plikttrogen. Haha!

Hur som helst har helgen varit jättebra, förutom att den tog slut för snabbt...

Jag har börjat fundera på resan norrut. Den blir nog av någon gång i nästa vecka. Förmodligen. Jag får stryka PDOL, det hinns helt enkelt inte med... Men snart är jag tillbaka i fina Piteå!

Kommentarer
Postat av: Emme

HEEEY baby! Jag får typ också stryka PDOL. Verkar vara helt omöjligt att ta sig upp. Om inte tåg för två papp lockar och det gör det verkligen inte. Hoppas allt är bra! Puss

2008-07-21 @ 16:31:10
URL: http://emno.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0