Jula baby

Jag är nu inne på min tredje vecka i receptionen/växeln på Julas huvudkontor i Skara. De två första veckorna gick jag bredvid Cina (hon som jobbar ordinarie) för att lära mig postsortering, växel och en massa annat. Igår var min första ensamma dag och det gick helt okej.
Det händer att jag kopplar folk till fel person, sorterar post fel och har dålig koll på vem som är vem och vem som gör vad. Men jag är bara semestervikarie så det gör inget. Det är okej för mig att inte vara varm i kläderna än. Ibland ringer det folk och är arga, än så länge har ingen varit arg på mig iallafall. Det är skönt. Det är bara att vänligt försöka förklara: "Jag förstår att du blir arg när du inte kommer fram till kundtjänst, men jag som sitter i växeln kan inte göra mer än att koppla dig dit och hoppas att de svarar."
Stackars kunder.

Det roligaste var igår när en dam ringde och var VANSINNIG. Hon skulle minsann prata med VD:n, hon fick nöja sig med sekreteraren. Tanten var arg för att hon hade minsann CYKLAT EN HEL MIL till butiken i Uppsala och sen inte blivit insläppt. Hon var ju faktiskt där bara två minuter över fem (butiken stängde fem). Vilket pucko som helst fattar väl att butiken inte kan hålla extraöppet för EN kund - oavsett om hon FAKTISKT HAR CYKLAT EN HEL MIL.

Jag har mycket dötid på jobbet så det blir mycket surf. igår läste jag på förvsarsmaktens hemsida, kollade fk Aros och massa hoppbilder, rensade mailens inbox från 14 till 6 sidor, gjorde massa research åt David, läste på LTU:s hemsida och kollade bloggar..
Idag hade jag det stressigt på förmiddagen så jag hann inte surfa så mycket. Innan lunch hann jag bara läsa om SSG (särskilda skyddsgruppen), SAS (Special Air Service), kika på hercabilder och kommit på en idé till tatuering. =)
Om jag får tag i någon som är duktig på att rita så kan min tatuering bli grymt häftig!!!
Lisa är duktig på att rita så jag tänkte att hon ska få försöka... Fast de som är duktigast på att rita tatueringar är ju tatuerare så jag ska kanske ta kontakt med en sådan också. MEN, det är mycket roligare om jag känner den som ritat...
Den som lever får se =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0