Helgen har satt sina spår...

I fredags stämplade jag ut så fort jag bara kunde och slirade iväg mot Vara. Jag parkerade bilen och gick den sista biten till David. Efter lite kramande gick vi till Gabriels och beställde pizza som togs med hem och åts tillsammans med Jonas och mamma.
Fredag kväll var väldigt lugn. Jag och David satt på altanen och drack vin, pratade och var glada att få se varandra igen.

I lördags drog vi oss ganska länge i sängen. Varför gå upp när man kan ligga kvar?
Vi gick till slut ut på altanen, frukosterade med Jonas och snackade skit innan vi satte oss i bilen och åkte till Överby. David shoppade och jag shoppade och vi hade det härligt!
Väl hemma tillagades dundermiddag. Grillat kött, grillad ananas, grillad paprika, potatis, sallad och tsatziki - mumma för magen.
Vi två, mamma och Jonas satt på altanen hela kvällen och pratade, diskuterade, skrattade och hade det allmänt trevligt.

Igår gjorde vi inte mycket. Vi slappade i hängmattan och David var rädd att den skulle gå sönder.
- Eller nej, jag är inte rädd. Jag är cool, jag är man, jag är orädd.
Haha, han är söt!
Hängmattan gick inte sönder iallafall men den hängde lite lägre efter att vi två gungat och tänjt ut repen.
Det enda produktiva vi gjorde igår var att åka till Vara och köpa tågbiljett till herrn samt handla på Ica. Är man inte från trakten och aldrig smakat Klings glass måste man göra det! Så vi köpte en Dinétårta och två pinnglassar. Sjukt gott!

Imorse satte vi oss i bilen och åkte till Skara. Innan jag åkte till jobbet droppade jag David vid bussen. Efter kram och puss sa vi: "Hej då, vi ses på fredag!". Skönt att vi snart ses igen, det kan ju lätt bli tråkigt med massa väntan.  Däremot kommer nog sängen kännas gigantisk ikväll. Tre nätter, två personer, en nittiosäng och jag har sovit jättegott!
Men, det ska bli lite skönt att sträcka ut armar och ben ikväll! =)

Ni kanske undrar vad rubriken till detta inlägg syftar på?
Lista på skador:
# Jag har en bula i bakhuvudet. Den är liten och jag vet inte vart den kommer från, men när jag pillar på den gör den ont. Nu ställer jag mig frågan, som så många gånger tidigare, Varför pillar man när man vet att det gör ont??
# Jag har en bula på näsan efter att David armbågade mig! (Eller så var det så att min näsa helt enkelt var på fel plats vid fel tillfälle. Jag tror inte han ville smocka till mig egentligen, det var jag som ville ge honom en puss på armen samtidigt som han ville lyfta sin arm.)
# På min vänstra arm har jag ett ont blåmärke och...
# ...det har gått en flisa ur min ena tand!! Igår när vi satt i soffan och kollade film kände jag att jag hade något mellan tänderna så jag gick och letade fram en Plackers. Till min förvåning var det en tandflisa som låg där och skavde. Jag förstår inte hur den kan ha lossnat, jag åt ju bara en liten godis.

Helgen har i och för sig satt andra spår än de märken som syns på min kropp. Jag är så glad! Även fast vi bara sov knappt fem timmar i natt sitter jag på jobbet med ett leende och glömmer bort hur trött jag är.

På fredag reser jag söderut. Helsingborg here I come - again!
Davids föräldrar har styrt upp en beduinfest på lördag. Jag vet inte riktigt vad det innebär mer än att vi ska ha roliga kläder, röka vattenpipa och sitta på golvet. Det ska bli roligt med annorlunda fest, och det ska bli roligt att träffa hans föräldrar!

Idag är det måndag men snart är det helg igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0