Misha has left the building

Jag är tillbaka i Piteå efter tre underbara veckor hemma i Vara. Mycket har hunnits med under dessa veckor, jag har bland annat träffat familjen massor, skönt att vi en gång om året kan vara hemma samtidigt. Nu kommer det i och för sig inte vara lika sällsynt när Jonas och Linda ska flytta hem igen. Så fort jag kommer hem kan vi alla samlas på middag hos mor och far.

Mycket tid har spenderats med familjen Nykvist, mina underbara vänner och deras minst lika underbara barn. Juldagen var sjukt kul då vi tre vuxna och barnen spelade singstar. Barnen gick och la sig men vi tre fortsatte att sjunga sönder halsen och dricka vin fram till två på natten. Vaknade halv fem av att min fina fadderdotter krupit  upp i soffan och sov brevid mig. Söta Alice! Hon låg dock inte speciellt still så efter ett tag följde jag henne till sitt rum, stoppade om henne, gav en kram och sa "vi ses imorgon bitti". Klockan åtta vaknade jag av att Alice ropade med sig storasyster: "Vi FÅR gå till Minna". Inte mycket sömn den natten men så mysigt så jag kunde ändå bara le åt flickorna.

Jag har även lärt känna en ny människa under veckorna hemma. En härlig vän som är så fruktansvärt enkel att prata och umgås med. Kul med nytt folk i mitt liv. Synd bara att du är sämst på Wii-bowling ;)

Nyår i Västerås var mest galen. Galet kul, galet full, galet mycket folk, galet häftig osv. Ett minne för livet.

Så kom den dagen då man skulle åka hem. I lördags hämtade Lisa, Alex och Mickis upp mig i Vara och vi bilade utan bekymmer till Uppsala. Morgonen därpå (igår) skulle vi lämna Uppsala plocka med Kalle istället för Mickis och åka senast åtta. Vi kom iväg 11 efter diverse strul. Det har aldrig tagit så lång tid mellan Uppsala - Piteå, 12 timmar. Men det har nog heller aldrig varit sånt skitväder, vi fick nöta i 80-90 km/h hela vägen. Bilen var packad till bristningsgränsen (bokstavligt talat, vi fick låsa dörrarna inifrån för att vara säkra på att dom var stängda) men allt gick bra. Vi var nog alla lika trötta när vi anlända till Bäckis. Jag tyckte det var skönt att komma hem medan vissa andra fick ångest och längtade hem igen, hoppas det släpper!

Idag har Misha flyttat. Satte ut henne på annons för en vecka sen och massor med folk har ringt. Alla vill ha min Misha. Den första som kom och tittade tog henne med hem. Jag prutade inte en krona så jag är nöjd, men det känns tomt utan henne. Det var inte kul att säga hej då men så är det när man är student.

Nu är det tentaplugg i 10 dagar innan det lugnar ner sig igen....

Kommentarer
Postat av: Din Nalle

Citat: Jag har även lärt känna en ny människa under veckorna hemma. En härlig vän som är så fruktansvärt enkel att prata och umgås med. Kul med nytt folk i mitt liv. Synd bara att du är sämst på Wii-bowling ;)

Svar: Okej nu har jag fått en liten större bild av det hela. *host* *host* vem ägde inte ditt rekord då eller??
Vem har egentligen rekordet??

2008-01-07 @ 23:08:24
URL: http://fajv82.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0