Vilken morgon!

Jag vaknade strax efter sex då jag drömt jättemysigt. Jag, Karl-Johan, Jonas och Alex skulle och fiska. Vi var vid Vänern och det var underbart vackert. Vi använde av någon anledning pimpelspön och killarna skulle lära oss fiska. Efter att jag puttat Jonas i sjön, fått nåt frigolit- och foliepaket och en chipspåse på kroken lessnade jag och plockade fram kameran. Först trodde jag att jag glömt Eos hemma men till slut hittade jag den. Jag fotade K-J hur mycket som helst och det kändes så verkligt! Det var ingen sån där orealistisk dröm, utan mer en dröm som det faktiskt skulle kunna vara.
Iallafall, när jag då vaknade kollade jag på mobilen där ett gulligt sms som bland annat talade om att jag inte har en bokstavskombination väntade. Jag ville skriva till K-J och berätta om min roliga dröm så jag komponerade texten men så gick det inte att skicka! Kollade i displayen och där stod "Ingen nätkontakt". Häpp tänkte jag, startade om mobilen och möttes av samma meddelande. Jag somnade om och tänkte att det kanske funkar sen.
När klockan ringde vid åtta försökte jag skicka igen och till slut kom det i väg. Fick sen ett sms om att K-J försökt ringa men inte lämnat nåt meddelande, då kunde jag itne ringa upp för jag hade ingen nätkontakt igen. Ringde från hemtelefonen och förklarade läget varpå han sa att jag kanske måste skicka in mobilen på lagning. NEJ DET VILL JAG INTE IGEN!!!

Jag brukar vara en sån människa som snoozar mobilen en gång och sen skuttar upp ur sängen. Men inte idag. En förkylning har krupit sig på och huvudet känns tungt. Just snyggt när jag ska plugga hela dagen och hade tänkt träna ikväll.

När jag skulle dra upp persiennerna så fastnade snöret till en av dem på nåt sätt i min ena fönsterlampa. Lampan är gjord i glas. Lampan ramlade i golvet. Lampa trasig. Glas på golvet. Jag hämtade soppåsen för att kasta lampan där i och då har jag kastat nåt blött där i så det blev kladdigt på golvet efter påsen. Bara torka och sopa så gott det gick. Och medan jag gjorde allt detta råkade jag stöta till mina fina rosor som hänger i fönstret så de tappade två blad. Himla skit, hur ska den här dagen sluta?

Nu frukost och så kommer snart Alex redo för vårt studiestreck (vi tycker inte man kan kalla det för en cirkel när vi bara är två)

Håll till godo, uppdatering kommer om de där två braiga veckorna jag hade. Sanna en vecka och Karl-Johan, familj och vänner den andra.

Kommentarer
Postat av: spaceylisie

Tre dog kring femtiden imorse. Hela jädra nätet dött i norr. Telefonen behöver således inte lämnas in på lagning. :)

2008-02-21 @ 00:18:54
URL: http://spaceylisie.blogg.se
Postat av: Emme

Bajs-Tre

2008-02-22 @ 15:40:43
URL: http://emno.blogg.se
Postat av: Emme

Hehe. Bakteriebaracken är pizzerian i djupviken. Världens vidrigaste pizzor. Typ. Och fåren har blivit flådda utan bedöving.

2008-02-25 @ 12:48:01
URL: http://emno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0