Baka baka liten kaka

Så var det återigen för årets julgodisbak. 2005 startade jag, Sanna och Stina traditionen att baka massa julgodis strax före jul. I år var såklart inget undantag, idag har jag, Stina och Jenny bakat. Vi startade dagen med storhandling av bakvaror på Ica och Coop, sen gick vi hem till tjejerna och satte igång.

När dagen var till ända hade vi knåpat ihop tio (eller elva?) sorters smaskigt julgodis. Vi var pyssliga och hade mysigt mest hela dagen. Massa härligt. När klockan slog sju och vi en efter en slog oss ner i soffan dog vi. Jisses vad trötta vi var. Det blev en sen kväll för oss alla tre igår, och att baka hela dagen tar på krafterna...

Jenny och Stina skalar skållad mandel som vi senare gjorde egen marsipan av.
Ingredienser
Här fixas garnerade marsipanbollar.
De första sorterna färdiga och halvfärdiga.

Dagen blev dåligt dokumenterad eftersom vi alla hade fullt upp med våra bakbestyr...

Hur som haver. Det var en härlig tredje advent.

Kommentarer
Postat av: MammaKarin

Bra jobbat tjejer! Härligt när traditioner går i arv :)Snart är det fredag o Du kommer hem, DET ska bli kul! Läste det gamla mailet om att du skulle åka hem lördag men på biljettbest. står det fredag så det hoppas jag stämmer. Vill ju inte missa en dag med min favvodotter.

Kramen

2008-12-15 @ 16:14:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0