B-L-O-S-S-A B-L-O-S-S-A B-L-O-S-S-A glöggen heter blossa

Jag såg just den klassiska Blossa-reklamen på tv och jag blev genast julevarm i kroppen.

Hela dagen har däremot inte bestått av julegos i magen. Oh no, far from it. Morgonen började med en kaffekopp som hellre ville sprida ut sitt innehåll över vardagsrumsbordet än att hälla det i min mage. Davids dator, telefon, min lilla kamera, alla fjärrkontroller och diverse papper dränktes i kaffe. Det ljöd ett vrål och fula ord från min mun och David, stackaren, som låg kvar i sängen blev alldeles förskräckt.

Min dag har varit bajs. Sannas dag har varit bajs. Vi har haft en bajstråkig lärare på förmiddagen och hade INGEN ork att redigera på eftermiddagen. Vi tog istället en promenad till Ankars och plockade upp Nikon, vidare till Uddmansgatan och plockade upp Canon - sen gav vi oss ut på stan.
Efter fotografering var vi båda på bättre humör, men det skulle bli bättre. Vi åt god mat och sen spelade vi Guitar Hero. I etthundrafemtio minuter. När Emme kom för att hämta upp Sanna avslutade vi med en låt på Hard. Oh my god. Vilket träningspass!

David är på kontoret ikväll. Han skulle komma hem vid tio. Klockan är elva så jag antar att han har roligt eftersom han inte är hemma än. =)

För övrigt var det ett väldigt intressant avsnitt av Boston tea party idag. En timma sex... Ett swingesrspar hade sex live i programmet (okej, inte live, det var inspelat, men ändå). Det skulle aldrig visas på SVT. Det kan vara det som är skillnaden mellan public service och den kommersiella sfären.

I helgen fick jag tråkiga kommentarer. Ärliga och direkt från hjärtat och jag hatar att de sitter kvar.

-Minna

Kommentarer
Postat av: Emm

Ni var helt uppe i varv och alldeles svettiga när jag kom. Det är farligt att spela så mycket Minna (Läs: nästa gång vill jag också vara med!). :)

2008-12-01 @ 23:47:42
URL: http://emno.blogg.se/
Postat av: Alex

Åååh, du får inte skriva sådär. Jag blir sä nervös. Är det jag som sagt något dumt??? Isf tar jag genast tillbaka det =)

Puss

2008-12-02 @ 00:07:01
URL: http://axxelandra.blogg.se/
Postat av: MammaKarin

Hmmm, du vet var jag finns!

Kramen

2008-12-02 @ 14:13:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0