Imorgon drar vi

Yes, imorgon bitti hämtar vi bilen och drar till Malmö och filmar. Sen åker vi till Ronneby och sover och filmar där på torsdag. Fredag filmar vi i Norrköping och drar vidare till el Stockholmo. Helgen camperar vi i huvudstaden och turistar oss och träffar folk. Måndag är det Nacka som blir utsatt för kameran, tisdag Enköping och slutligen Göteborg på onsdag.
Det här var det uppdaterade schemat. Såhär kommer vår turné se ut. Jag ska köra någon liten racerbil. Ingen aning om vad det är, David hade inte frågat när han bokade den :P Men vi har iallafall GPS.

Nu är jag i Helsingborg. Jag landade vid 19-tiden igår och blev upplockad av David och Gunnar. Kvällen var ganska lugn. Vi åt middag med Fia och Gunnar, tog en promenad i drömparken - Ramlösa Brunnspark - och lekte med EOS. David ville testa nåt nytt, HDR-fotografering, så vi lekte med det några timmar. Man tar tre exakt likadana bilder med olika exponering och blandar ihop dem till en enda i photoshop. Det var lite häftigt och massa svårt. Övning ger färdighet så till slut kanske man behärskar det också...

Idag mötte vi upp Johan för pizzalunch sen tog vi en sväng på stan. Vi gick in på Expert och kollade på kameror och objektiv och lekte lite inne i butiken. Han tyckte jag skulle passa på och köpa ett objektiv nu när han kan fixa det genom diverse trollerier. Men jag har inga pengar så det var inte aktuellt. Vad gör David då? HAN köper ett objektiv... Han som inte ens har en kamera. 
Dealen är att jag kan ha objektivet tills han köper en egen kamera. Sen får han ju såklart låna min hur mycket han vill under tiden. Hur som helst är han världens bästa men jag fick inte ge han extra-sweet-love för detta. Han förklarade snällt för mig att det var företagsDavid som handlade och att jag var praktikantMinna.
Sannas kommentar var: "Men shit! VILKEN KILLE!".  Hihi jag vet. Han är bäst på alla sätt och vis!

Ikväll ska vi nog på bio. Jag vill se Mamma Mia, Hancock och Batman. David vill inte se Mamma Mia, så det blir nog Batman. Jag och Sanna kom överens om att vi ska se Mamma Mia tillsammans i Piteå istället. Blir najs bajs!

Min blogg kommer inte bli speciellt uppdaterad när vi är ute på turné så vi hörs igen om en dryg vecka.

Och Sanna, jag är nog i Piteå till Kick-offen. David vet man aldrig med. Antingen så är han där eller så är han det inte =)
Count me in anyway!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0