Uppdatering efterlyst

Yes Emme, vill du ha uppdatering så ska du få det..

Igår började vi en ny kurs, Medieteori A. Det kan bli en rolig kurs, den är väldigt olik de andra vi haft det senaste, nu måste vi faktiskt tänka lite.. Kan ju vara bra att testa hjärnan och se så den fungerar. Det gjorde jag, Alex, Holm och Simon på lunchen i förrgår. Vi diskuterade gratis tandvård och orättvisan i att betala hela det året man fyller 20. För den som fyller sent på året får ju betala längre än den som fyller tidigt. Det blev sjuka diskussioner, jag och Alex tänkte helt olika och försökte bevisa för den andra vem som hade rätt. Såklart hade jag det och Alex fick känna sig besegrad. Det är så roligt med Alex, vi är som ett kärt par, ingen av oss ger sig. I många diskussioner lägger jag mig om jag blir minsta osäker. Men inte med Alex, vi är egna båda två =)

På kvällen igår hänge jag med Lisa och Amanda uppe hos Lisa. Amanda testsminkade mig som geisha. Jag såg inte klok ut. Det är SMASK Sveriges MusikAkademikers Sång Kåntest imorn, då ska jag och Alex mfl vara värdar, svartklädda och sminkade som geishor och ha pinnar i håret. OH MY GOD! Ikväll är det genrep och vi skulle få se hela showen för att vi inte kan se hela då vi ska jobba på den riktiga showen. Igår ändrade dom sig så vi måste jobba ikväll också. Först blev jag sur sen insåg hur sjukt mycket dom har att göra så jag förstår att det blir såhär. Jag och Alex funderar även på att jobba på Kåren på efterfesten imorn. Det är kort om folk och vi hinner knappt festa som det är så, what the heck. Man får väl ställa upp.

Ni vet hur det kan kännas sådär att man liksom bara vill fly? Bara för en stund försvinna, ladda batterierna och sen återvända som en gladare människa... Det skulle jag vilja göra nu. Kunde jag skulle jag sitta på ett flyg till tjottaheiti redan om en timma. Jag skulle vara borta i tre veckor och sen förhoppningsvis fått mer perspektiv på saker och ting.

Snart hem för praktik. Det blir lärorikt... En vecka kvar

Kommentarer
Postat av: Emme

Tack :) Ses vid halv 6 ikväll. Puss

2008-04-04 @ 14:34:47
URL: http://emno.blogg.se
Postat av: Johanna L

Nej du Minna! Nu får du ta och uppdatera här tycker jag! :) Är spänd på att höra din version av hur det är att hänga med min bror! :) Har du varit med på fiskemässan?!?! Berätta! :D Kram!

2008-04-13 @ 18:02:44
URL: http://johannalarsson384.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0