Jag är publicerad!

Nu får jag skärpa mig. Det är illa när det tar så lång tid mellan inläggen att folk måste påminna mig om att uppdatera. Tack Emme och Johanna för att ni håller koll på mig.

vad har då hänt sen sist? MASSOR! Men jag tänker inte göra misstaget att skriva ner allt här. De som vet, de vet.

Jag åkte hem till slätta för en vecka sen. Jag är hemma på praktik, på NLT:s lokalredaktion i Vara. I onsdags fick jag publicerat en notis och idag fick jag med FEM artiklar som jag skrivit. Lillemor, hon som är ansvarig på redaktionen skickade en hälsning till mig att det är jag som gjort dagens Vara-sidor. Hohoo behöver det tilläggas att jag är stolt??

Förra helgen åkte jag, Karl-Johan och Jonas till Göteborg. Det var Fiskemässan på lördagen och det var ju årets event. Minst. Det var så fruktansvärt spännande att trängas med en miljon människor för att kolla hur böjliga flugfiskespöna var och känna på flugor och vadarkläder och gud vet vad. Haha nej det var faktiskt inte så farligt. Jag var beredd på typ fem timmar på världens tråkigaste mässa men efter typ två timmar var killarna nöjda och mässan var inte så hemsk. på ett ställe hade de ett gäng karpar i en bassäng. Helvete vilka fula fiskar!

När mässan var avklarad mötte vi upp min kära Sanna för en lunch på stan. Gott var det och sen bar det av till hennes nya lägenhet. När Alex infunnit sig i sin pappas hur i Partille drog vi andra dit. Efter sjukt många vänstersvängar var vi framme. Mat och alkohol intogs och vi spelade det härliga brädspelet "med andra ord" kom fram. Vi spelade två och två och alla spelade med alla, alla fick vinna utom en person. Han var kass på spelet. Han var den felande länken. Han heter Karl-Johan. hahaha Han var sämst! 
Jag försökte förklara ett ord för honom. "En chokladdryck, man kan även vara detta och så tar du bort sista bokstaven." varpå karl skriker "DUMLE". För er som inte redan listat ut det var ordet "Puck". Asgarv utbröt och resten av kvällen sa vi att Karl-Johan var "ett Dumle"
För att skydda sitt eget skinn skällde han på mig och tyckte jag skulle gett en enklare förklaring, typ: "Spelaar man hockey med." Och fine, men lite etertanke kanske det hade varit enklare. Men jag håller fast vid att Dumle var ett sjukt konstigt svar, och roligt!

I veckan har K-J varit i Värmland så jag har inte sett honom sen i söndags morse. Eller ja.. Han överraskade och kom hem tidigare igår. På kvällen landade han hos mig. Mycket skönt!!!
Nu är jag på praktiken och ska så fort jag slutat åka till honom i Skara. Tror vi har en lugn kväll framför oss, förhoppningsvis med lite vin.

Och just det ja, jag har fått sommarjobb. Sex veckor i receptionen på Julas huvudkontor i Skara. Jag blir inte rik men jag är sjukt nöjd. Underbart skönt jobb med underbart sköna arbetstider. LYX! Enda nackdelen är att det är en bit att pendla från mamma och pappa, men har jag bara papis stekar-Volvo är det lugna gatan. Bilen är ju kul som fan!

Nä.. Redigera min text lite innan det är dags för lunch kanske?

Kommentarer
Postat av: Johanna L

I min familj har man alltid förklarat den felande länken med att "han är inte teoretiskt lagd, han är mer praktiskt lagd" - nästa gång ni spelar, be honom dra några kablar eller bygga en hylla! Det blir bäst för alla... ;D

2008-04-18 @ 12:37:40
URL: http://johannalarsson384.blogg.se
Postat av: Emme

Haha, vi tänkte faktiskt grilla honom. Men Sanna ringde just då och blev skitarg :) Så det blev inget av det.

Åhh, jag är avundsjuk. Men vi har faktiskt rätt fint väder här uppe, det är bara den där jävla snön som vägrar ge upp.

Hur går prkatiken? Du måste uppdatera mer Minna! Det här trodde jag inte om dig ;)

2008-04-22 @ 09:24:37
URL: http://emno.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0