Trevlig dag

Jag gick pp jättetidigt imorse, halv åtta närmare bestämt och så åt jag frukost, borstade tänderna och sen satte jag mig för att läsa Min mosters migrän. Boken är en roman som vi ska läsa i MKV:n och reflektera och svara på massa kvinnofrågor, halvmärkliga frågeställningar men de är väl bra att fundera över antar jag. Det märks att en feminist har skrivit frågorna...

Stina kom hit och lunchade med mig, vi åt och snackade och drack kaffe och gick till RAWI. Jävlar vad pinsamt det var att tala om vad jag hette när jag kom till kära hyresvärden för jag (och Jens) har ringt dit så sent som igår och varit grymt upprörda för att hantverkarna aldrig kunde göra sitt jobb, det är en annan historia. Men hon visste direkt vart jag bodde och var inte speciellt trevlig. Sorry, men vi ville bara flytta in igen!!!
Vi tog en liten sväng på stan för att se på nyöppnade Gallerian, tjusigt var det, ser precis ut som köpcentren i Luleå (och tydligen Skellefteå oxå men där har jag inte varit) tack vare att samma arkitektfirma gjort jobben. Men kul som satan är det att få lite mer affärer till stan. Konkurrens är bra för handeln!

Sonja, 86 år en trappa upp knackade på min dörr förut och frågade om jag hade en karl hemma. Nej sa jag han är i skolan. Hon ville ha hjälp att bära upp en soffa som hon köpt och mannen som levererade den var själv och hon kunde inte hjälpa till att bära. Stina och Minna är starka som få så vi fick duga istället för en karl. Soffan kom på plats och hon var SÅÅÅ tacksam. Haha så himla söt tant!

Sandra och Markus ska komma och se Idol här, de måste ju se vårt nya vardagsrum (och tv:n såklart). Det blir skittrevligt.

Jens har fått hem sitt xbox idag och har köpt ett nytt spel så han bara spelar hela tiden. Men den goda nyheten är att vi kan ha guitar hero-mästerskap nu snart!!

Filmkväll på lördag här? Vad säger folket om det?? Eller finns andra planer?

Kommentarer
Postat av: Sanna

LÄTT filmkväll på lördag! Count me in! ;)

2007-09-20 @ 22:09:41
Postat av: Fia

Folket säger lätt ja! jag är på :)

2007-09-21 @ 10:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0