Tidningsjournalistik

Idag har vi haft första föreläsningen om kursen Tidningsjournalistik och än så länge verkar det rätt snurrigt. Det ska bli jätteroligt att komma igång och få börja skriva men jag förstår inte riktigt hela upplägget än. Det är väl dock inte meningen efter första dagen att man ska ha råkoll. Jag vet att jag ska komma upp med ett ämne att skriva om till imorgon och det känns svårt. Jag menar när jag väl har ett ämne brukar jag inte tycka det är svårt att komma igång och börja skriva. Måste få igång den där reporter-switchen som Ulrika pratade om. Jag förstår att det finns nyheter överallt, men vilken ska jag välja. Oh my god, det blir lite fundelering till imorgon.

Mina böcker har iallafall anlänt, ska till Coop och hämta ut paketet när Jens kommit hem med Misha (bilen). Skönt att kunna komma igång och läsa direkt, jag ska bannemej lägga upp det här bra så jag inte måste stressläsa när tentan närmar sig!

Igår ar jag, Lisa, Fia och Alex på stan och kikade. FIck med mig lite grejer hem, inga kläder dock men det beställde jag på postorder när jag kom hem. Vi hade det trevligt iallafall även om Fia verkade måttligt road i sko- och klädaffärerna. Hihi.

Nu ska jag fundera ut ett ämne och skriva om och hur jag ska tillaga fläskfilén ikväll..Vill inte bara steka den på traditionellt tråkigt vis. Jag ska kolla i receptboken (vuxenpoäng).

Ikväll ska jag till mina älskade vännen Sandra och Markus på Lillängsgatan och se Idol. Hoppas Jens också vill följa med. Det ska bli skojigt och träffa dem igen, nu har det gått lite för många dagar sen sist. Skärpning!

Kommentarer
Postat av: spaceylisie

JAG HAR FORTFARANDE INTE FÅTT NÅGRA BÖCKER!! Och vad som är gott med fläskfilé är att steka den i bitar (kom ihåg att gnida in citron först!) tillsammans med lök och färska champinjoner. Sedan hälla över matlagningsgrädde, fransk senap och lagomt med dragon. Servera med ris, pasta eller potatis. Supersmarrigt och fort!

2007-09-05 @ 17:32:48
URL: http://spaceylisie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0