Redaktionen...

Jag sitter just nu på redaktionen och tänkte antingen läsa ur samhällsvetenskapliga perspektiv eller göra lite research till min artikel, och (lite) research har jag gjort, kan nog kanske knåpa ihop ynka 700 tecken på det jag fått fram... när jag nu istället borde ta fram boken och läsa kändes det mycket mer lockande att blogga. Mycket märkligt. Lisa berättade igår att under tentaperioder ökar försäljningen av städprodukter markant i så kallade studentbutiker (typ Ica, konsum). Jag förstår varför för jag gör samma grej nu, hittar undanflykter från det jag borde göra.

Jag och Lisa har samlat pengar så vi kan hämta ut de 18 Winnerbäck-biljetter vi beställt. trist att man säger en tid och så dyker folk upp sent, inte alls, eller så kommer man på att man inte alls har råd att köpa biljetten för 350 kr. Vilket innebar att vi fick kränga den vidare eftersom man måste hämta ut alla som man bokat... Tur att Jocke köpte den så vi inte behöver krånga mer med det. När Fia arbetat fördigt med sin artikel ska vi hämta biljetter, hennes böcker som kommit till Coop, hon ska handla mat och så ska vi förbi systemet...

Nu slipas det golv i vår lägenhet (hoppas jag9 och jag är lite nervös att sliparen inte tejpar igen dörröppningen ordentligt så jag kommer behöva stooorstäda hela lägenheten och torka varenda pryl fri från slipdamm. Ska dit sen och kolla hur han/hon sköter sig, hoppas inte jag blir besviken! 

Kommentarer
Postat av: spaceylisie

Jao, alla biljetter hämtade. "Oj, tolv stycken?!" sade snubben i kiosken. Jag försökte därefter ragga jobb eftersom jag påstod mig kunna räkna. Han köpte det inte. Det var nog fel dag att söka jobb. ;)

2007-09-13 @ 15:07:36
URL: http://spaceylisie.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0