Målare och golvslipare

Igår hade Rawi ringt till Jens och sagt att dom ska komma och slipa vårt vardagsrumsgolv på torsdag och på måndag ska de tapetsera samma rum! Så jävla skönt att det blir gjort men jag blev småstressad (läs ASSTRESSAD!) för vi har tänkt kasta ut den hyllväggen vi har och beställa nytt från Ikea, men det tar två veckor att få hemlevererat så i alla hast bestömdes att jag och Alex ska till Ikea i Haparanda på lördag! När man åker till Haparanda så vet man att man måste åka över gränsen till Tornio och köpa SPRIT! Soim bekant är spritskatten i Finland sänkt så då gäller det att ta tillfället i akt och fylla upp barskåpet lite.

Till idag har jag läst ur Samhällsvetenskapliga Perspektiv. Jag trodde att det skulle vara den tyngsta och värsta boken av all kurslitteratur, men det visade sig att jag tycker den var ganska lätt. Mycket lättare än en jag läste i förrgår. Jag har dock inte sträckläst varenda sida, jag skummade igenom början på alla kapitel så jag fick en hyfsad översikt, kände inte att sträckläsning av 122 sidor skulle ge mig så mycket mer, för då hade jag varit stgressad för att komma framåt så jag inte hade läst ordentligt iallafall. VI får se idag om jag tänkte rätt eller inte..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0