Wien

I torsdags åkte jag, Jens, Kristina och George till Kallax för att ta flyget till Arlanda där vi mötte upp Jenny och Ingemar som hade kommit med flyget från Örnsköldsvik några timmar tidigare. Vi åkte till Ibis hotell och efter en öl kröp vi alla till kojs för uppstigning igen 04.30.

Till slut kom vi till Wien och vart direkt positivt överraskade, när vi åkte längs en stor gata såg jag min favoritbutik sen vi var ute och tågluffade, NEW YORKER! Glädjetjut från mig i bilen och ett fett löfte om att jag skulle dit senare.
Hotellet var jättefint, men Jens hade problem med sin astma under helgen, vi misstänker att det funnits hundar i rummet.
Fredagen strosade vi runt på Wiens största shoppinggata, som vi för övrigt bodde längs, tog oss in till stan och tittade på den otroligt mäktiga Stephansdomen.
lördagen åkte vi till ett högt torn med utsiktsplats på 150 m höjd (inte 1700 m som Jenny skojandes sa), där dom oxå hade bungy-jumping, hade det kostat lite mindre än 130 euro kunde jag mycket väl ha hoppat =) Vi tog en fika ytterligare 10 meter upp där hela serveringen snurrade runt så man fick en 360 graders blick över wien, grymt vackert med floden Donau som rinner genom hela staden.

Stor-shopping på New Yorker på eftermiiddagen, mmmm vilka fina kläder vi hittade allihop =)

Söndag åkte vi på en seight-seeing tur till Schönbrunn palatset, nåt man måste se tydligen om man åker till Wien, jag gillade mest när vi åkte runt i staden och såg på alla byggnader, det är groteskt vacker arkitektur överallt, varje hus är en sevärdhet!!! Schönbrunn var fint men jag är egentligen inte jätteintresserad av att veta allt om dom som bott där, hade lika gärna kunnat gå runt i den pampiga trädgården hela dagen och njutit av vädret. En sak som var rätt ball var att Barbara Streissand skulle spela där inom några dagar så dom var i full färd att bygga scener o grejer.

Helgen var toppen med massa fika och MASSA mat. Ja är jättenöjd med alltihopa!!

Idag har jag beställt en nu kamera =) Wihiii vad skoj, en Canon Ixus 850IS blev det. Längtar tills den kommer =)

Ha det fint alla.
Kram Minna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0