Antagningsbesked

I tisdags förra veckan fick vi oväntat besök, Strid hade kommit hela vägen från Göteborg för att överraska oss! Och överraskade blev vi, oh ja!! Efter ett telefonsamtal med Sanna tedde det sig så himla bra att hon kom hit i fredags!!! Båda kunde alltså vara med på vår mycket lyckade inlfyttningsfest i lördags. Vi var 15 pers och hade massor roligt! Mycket skratt (och alkohol) flödade!

I söndags var vi ganska spak så det blev lugn filmkväll hos Sandra och Markus (och Phoebe). Mycket trevligt!

Idag har Sanna och Strid åkt hem och det är inte ens lite roligt, jag vill bara att dom ska flytta hit igen!



Jag har sökt utbildningen "journalistik i nya medier " på musikhögkolan i Piteå, och inatt hade jag en dröm.

Jag hade fått brevet på posten som talade om att jag inte hade kommit in. Jag var jätteledsen för det, men strax efter att jag öppnat brevet ringde telefonen, då var det en kommitté från musikhögskolan som gjorde hembesök för att kolla om man som reserv var värdig att gå på Musikhögskolan. Kanon tänkte jag i min dröm, nu ska jag göra gott intryck så jag kommer in!
Dom kom hem till mig och Jens och lägenheten såg ut som ett bombnedslag, vi hade även i drömmen haft inflyttningsfest i lördags men inte städat efterår. Skitsamma tänkte jag, det är mig dom ska bedöma, inte mitt hem.
Det första dom gjorde var att ställa massa komstiga frågor och göra väldigt konstiga påståenden, tex att vår köksklocka hängde 2 grader snett, att 10 av skivorna i min CD-samling var FEL och att det var en fläck på tapeten. Dom gjorde mig mer och mer irriterad och jag kunde inte fatta vad fan det hade med saken att göra.
Till slut gick alla ut och kom in en-och-en till mig för att tala om ifall dom tyckte jag skulle få börja. fyra av sju sa nej, så jag fick itne börja.
MEN, när jag senare än en gång satt och jävlat stortjöt damp det ner post i knät på mig.. Jag tog ingen större notis om det förrä det damp ner två kuvert till. Jag började läsa på kuverten och där stod: "Välkommen till Musikhögkolan i Piteå". WHAT THA FUCK!?!?!?! Jag slet upp kuverten och där låg ett brev där kommittén förklarade att dom gjorde såna här grejer med alla reserver men att jag visst hade kommit in, dom bad om ursäkt ör att dom gjort mig upprörd typ. Sen var det massa scheman och såna saker.

Fatta skum dröm!

Det var mindre kul när jag senare idag fick ett mail om att jag kunde kolla hus antagningen gått på studera.nu... Jag är nr 15 i reserv inför andra antagningen..

Kanske jag ahr en låtsaskommitté att vänta innan jag får ett brev som talar om att jag kommit in!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0